welcome to my world peeps (:

jantung hati saya (:

Friday 8 April 2011

J E A L O U S Y


assalamualaikum wbt (: haa, tira tau semua orang pernah rasa jealous kan ? admit it . haha, tira pon tak terkecuali dalam rasa nak jealous semua nie. tak kisah lah kita nak jealous dalam apa apa perkara pon. macam macam boleh dikaitkan dengan perasaan jealous nie

humm, okayy. kat sini tira nak cakap, tak salah untuk kita rase jealous. tira mengaku tira seorang yang kuat sangat jealous. *sorry :D hha. tapi jealous tak semestinya dan bukan semuanya berlaku dalam relationship. okayy, mesti korang pernah rasa jealous tgok bila ada orang tu dapat something lagi best dari korang ke, lagi cantik/handsome dari korang ke, kena puji ke kan ? tipulah kalau korang tak pernah terpike semua tu. semua benda tu normal dalam sifat kita.



tapi apa yang tira nak cakap nie adalah pasal rasa jealous dalam sesuatu relationship. humm, caner nak cakap erk ? okay lahh. siapa yang ta jealous if orang yang kita sayang semua tiba tiba kalau chat ke, jumpa ke boleh cakap dgn orang lain. kita yang kat sebelah dia nie, macam tader guna pon. kalau chat tu pulak, dia boleh ajak kita borak pasal orang lain. apekebendakah itu ? humm kalau mula mula tu kita bolehla tahan, borak sekali, tapi bila dah lelama ? aikk, pelik jugak. awak tu bf saya ke bf dia ? pastu bila kita tanya mula lah ayat dia "la, yang awak jealous tu kenapa, dia kawan awak kan ?", "ehh, ta lahh, saye tanye je pasal die, takan dah nak jealous ?". eh eh, bolah pulak dia tanya. haihh, cuba kalau kita buat kat dia ? mak aihh, melenting kemain ==" siapa tak jealous kan ?

humm, selalu orang cakap perempuan yang kuat jealous. tira tak nafikan sebab tira diantara orang yang kuat jealous jugak. tapi jealous bertempay lahh. takan lah dia dgn bestfriend pon nak jealous kan ? okayy, tapi cuba lah korang bayangkan kalau macam kat fb lahh contohnya, kita bukak wall dia, sekali nampak dia dok wall-ing dgn perempuan lain, dok dear dear segala bagai ? kalau korang, apa korang rasa ? humm, lelaki pon tak terkecuali. tapi lelaki nie ego diorang sangat tinggi. diorang takkan tunjuk rasa jealous dorang tu, tapi diorang akan mula buat perangai. macam tetiba nak marah la, touching lah. kalau kita tanya, mula lah diorang cakap "eih, boleh tanya lagi ?" , tapi masalahnya kalau kita tanya, dia diam . haihh, manusia manusia -______-" tira pasti, kalau macam couple yang jarang jumpa tu, yang selalu contact kat fb ke, skype k mesti pernah rasa mcm nie

*sekadar gambar hiasan, tiada kena mengena dgn sesiapa pun :D

humm, cmne yang menunjukkan seseorang tu jealous ? haha, senang aje. mesti dia akan kerap cakap "tanak tanye pasal budak tu dah ke ?, awak kan suka tanye ", hha. ada mcm mcm jenis sebenarnya, ada yang tetiba hilang mood nak text/chat/call. humm, so para pasangan yang kat luar sane, faham lah perasaan pasangan korang. kalau boleh awal awal korang dah tanye apa yang dia suka/tak suka. yelahh, senang lah kita nak paham dia kan. nie kalau kita tanya, "eh tak, semua saya suka pasal awak ". "tader lah, saya tak kesah pape pon ". pastu kalau kita buat mula lah nak marah. humm. so, marilah kita bersama sama cuba kurangkan rasa jealous masing masing. semua nie untuk kebahagiaan relationship kita jugak. k lahh, assalamualaikum semua (:




No comments:

Post a Comment